dinsdag 22 juni 2010

Duizend dingen om dankbaar voor te zijn op dinsdag

In navolging van Martine (pachamama.web-log.nl), ga ik vanaf vandaag proberen om je iedere dinsdag iets te laten zien van mijn dankbaarheid. Er zijn een hoop vervelende dingen in de wereld, een heleboel reden om te klagen en om te huilen. Het is waarschijnlijk makkelijker om een grote lijst te maken met alle onze klachten dan een lijst met dankbaarheden. Ik wil proberen om uiteindelijk tot een lijst van duizend dankbaarheden te komen. Vandaag de eertste dertig. Als je mee wilt doen en ook een lijst wilt maken laat het dan even horen, lijkt me leuk.

1. Een weekend weg in Noord Mindanao
2. Het WK
3. Twee bijbelstudies per week geven in Nehemiah House
4. Een luizenkam en luizenshampoo
5. Foto’s uitzoeken van de Nederlandse winter
6. Een wasmachine die in ieder geval een klein deel van het wasproces overneemt
7. Nederland wint met 2-0
8. Een papayasalade maken
9. Fantaseren over reizen in de Filippijnen
10. Een goed mes kopen voor 60 cent
11. Lesgeven aan jongeren in de gevangenis van Cagayan
12. Sandwiches van Mars
13. Veel vis eten
14. Emails uit Nederland
15. www.nu.nl
16. Een onmogelijke samenwerking tussen VVD, PVV en CDA
17. De GKV in Wageningen
18. Smsjes van Cathy
19. Leendert in de buurt
20. Een ketting van een Filippijnse stam
21. Ons politieke systeem in Nederland
22. Toevallig gemsn met Renske
23. Voetbal via www.wereldomroep.nl
24. 12 kaarten gemaakt door de kinderen uit Guma House
25. Het ziekenhuis van Jasaan
26. Een foto van de Paus boven je bed
27. Kakkerlakkenspray
28. Een flinke regenbui
29. Een tweede hands pilates magazine uit 2008
30. Een convertor op je mobiel waarmee je naar hartelust kunt converten

2 opmerkingen:

  1. Ha Tanneke,
    Leuk dat je meedoet! Ik heb je even gelinkt op mijn weblog. Die luizenshampoo, ja daar zijn wij ook wel dankbaar voor... Succes!
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Tanneke,

    Jij bent erg goed te googlen zeg! Leuk om te zien.
    Hier een oud jaargroepsgenootje van je. Tijdens mijn verhuizing kwam ik nog een trui van jouw tegen. Graag zou ik je adres hebben om hem te versturen. Zou je een mailtje kunnen sturen naar: b.a.vanderwal apenstaartje gmail.com?

    Hartelijke groet Toos

    BeantwoordenVerwijderen